REUNIÓ D’INICI
DE CURS 2017-2018 3r
CURS DE PRIMÀRIA
Els nens/es han començat
un nou curs i ja es troben a Cicle Mitjà de Primària. Nous reptes els esperen i
tot un camí ple d’il·lusions i esforços, sempre conduïts de la mà de tot l’equip
docent que forma part de l’escola.
Mestres que
imparteixen classe a 3r de Primària:
La tutora Marta Millán imparteix la majoria de les àrees del curs: Llengua
Catalana, Llengua Anglesa, Matemàtiques, Valors i Tutoria. Així, també tindran
altres mestres segons les matèries:
Llengua Castellana: Laura Gómez
Coneixement del Medi: Pilar Fajardo
Música: Pilar Fajardo
Plàstica: Encarna García
Educació Física: Karina Antolín
Science: Mireia Climent
Complementària de Càlcul: Mireia Climent
Complementària de Dictats i Redaccions: Mireia Climent i Laura Magán
Religió: Núria Augué
Reforç: Pepi Martín i Laura Gómez
Gabinet Psicopedagògic: Encarna
Sánchez i Francesc Solera
OBJECTIUS QUE ES
PRETENEN ASSOLIR AL LLARG DEL CURS
Els objectius estan relacionats directament amb les competències bàsiques
que ha d’adquirir l’alumne/a al cicle mitjà de primària:
Creació d’hàbits
Ha d’esdevenir una persona autònoma
Saber escoltar els altres
Ser atent i educat amb mestres i companys/es
Fer un bon ús de l’agenda escolar
Acabar la feina proposada
Mostrar interès per les diferents àrees
Gust pel treball
i la responsabilitat
Ha de ser capaç de preparar la motxilla ell mateix
Portar tot el material necessari
Utilitzar correctament les llibretes corresponents a les diferents àrees
Presentar de manera polida i ordenada la feina
Portar al dia el quadern lector
MATERIAL
-
Carpessà amb dues o quatre anelles i fundes de plàstic
(una per àrea). Cal posar una etiqueta identificativa a cada plàstic. Romandrà
a l’aula.
-
Carpeta senzilla. Conté fitxes. CLASSE/CASA, va i torna
cada dia.
-
Estoig 1: bolígraf blau (a poder ser, d’esborrar),
llapis, goma, maquineta, regle, llapis de colors. (NO TIPPEX NI BOLÍGRAFS
D’ALTRES COLORS QUE NO SIGUIN BLAUS)
-
Estoig 2 (Romandrà a la classe): retoladors, tisores i
cola en barra.
-
Llibres i llibretes amb les corresponents portades
pintades i enganxades. Cal que les llibretes estiguin etiquetades amb: nom i
cognom, curs i àrea.
-
Motxilla: la fan els alumnes però els pares han de
revisar-les. Revisar l’horari diàriament.
AGENDA
-
És un element bàsic i d’ús diari. És necessari revisar-la
cada dia.
-
IMPORTANT: cal omplir el primer full de l’agenda amb la
informació personal. És de gran importància escriure els telèfons.
-
Anotacions a l’agenda:
Deures
(matèria, pàgina i exercicis). Ex.: Català: pàg. 15 ex.: 2· i 4L
L (fer deures a la llibreta) · (fer deures al llibre)
Comunicats
família/tutora: notes per falta de
deures, material, assistència, retards, notes d'actitud (positives o
negatives)...
-
Els mestres portaran un control dels deures i s’avisarà
en cas que no els facin. Cal signar aquests avisos.
-
ALEXIA: plataforma virtual on quedarà enregistrat: agenda
(deures, controls, sortides…) assistència i comunicats família/tutor.
FEINA
-
Els deures són OBLIGATORIS. En cas que no es portin fets els mestres
posarem una nota a l’agenda als pares que haurà de ser retornada als mestres
signada.
-
Caldrà llegar diàriament uns 10 min, 5 dels quals en veu
alta.
-
Els pares cal que revisin la feina que el nen/a fa cada
dia a l’escola, el motivi i l’ajudi. A més, és important controlar el temps que
se li dedica.
-
Abans de fer els deures és recomanable dedicar un temps a
repassar i revisar els continguts que s’han vist d’aquesta matèria a classe. A
més a més cal que es vagi estudiant per portar al dia els continguts.
-
Els jocs electrònics i la televisió són els “robatemps”
dels estudis dels nens/es. Cal tenir-ne cura
i gestionar-li el temps.
CLASSE
-
NORMES DE CLASSE: estan penjades a l’aula i cadascun dels
alumnes té una còpia a la carpeta. Cal respectar-les i tenir-les presents
durant tot el curs.
-
ENCARREGATS I FUNCIONS: delegat, secretari, encarregat de
material, encarregat de la fila, encarregat de classe, encarregat del menjador,
encarregat de jaquetes i revisor del reciclatge.
-
Els alumnes portaran ampolles d’aigua, mocadors de paper
i esmorzar (preferiblement en carmanyola). Els dimecres és EL DIA DE LA FRUITA,
que la poden portar com esmorzar.
-
LAVABOS: a l’hora del pati.
-
BÚSTIA DE SUGGERIMENTS: Es tracta d’una capsa per
recollir notes dels alumnes amb aportacions POSITIVES (felicitacions a
companys/es, millores de classe…) Les notes poden ser anònimes i es comentaran
a les hores de tutoria.
-
EL DIARI DE 3r: Cada dia un nen/a s’emportarà el diari a
casa i escriurà (d’acord amb les normes d’escriptura d’un diari) els trets més
significatius d’aquell dia a l’escola per ell/a. Al final del trimestre es
posarà en comú davant de tot el grup-classe.
-
LES MEDALLES de 3r:
Es tracta d'un sistema de felicitació mestra-classe, en el qual el tutor donarà
una medalla al grup quan els hàbits de treball siguin els adients. Aquesta
activitat fomenta el bon clima de treball a l'aula i la cohesió de grup.
MATÈRIES
-
LLENGÜES: produirem textos escrits (redaccions) seguint
un guió i una autoavaluació; així com nombrosos dictats en les dues llengües.
Es donarà molta importància a la lectura i a la comprensió lectora. Es farà ús
del diccionari de català i de castellà. Continuarem realitzant els 30 min de lectura
diaris.
-
MATEMÀTIQUES: Treballarem la suma, resta, multiplicació,
divisió, resolució de problemes i caldrà agilitzar la velocitat del càlcul
mental. És molt important saber-se perfectament les taules de multiplicar.
Es farà èmfasi en mesura i geometria.
-
CONEIXEMENT DEL MEDI: aprendrem a seleccionar la informació
més important i farem esquemes i resums.
-
ANGLÈS: Es treballaran les 5 skills: reading, listening, writing, speaking and grammar a través
de diferents interaccions. S’introduirà nou vocabulari el qual s’ha d’aprendre
i anar repassant. Es recomana escoltar les cançons a casa per tal de consolidar
el vocabulari i els continguts treballats.
-
EDUCACIÓ FÍSICA: Els alumnes han de portar el xandall de
l’escola, una ampolla d’aigua, una tovalloleta i impermeable en cas de pluja
per a poder realitzar les classes els dimecres. Cal portar-ho en una motxilla
petita.
-
MÚSICA: Els nens/es necessitaran una flauta a partir del
2n trimestre. És important que repassin les partitures treballades.
-
COMPLEMENTÀRIES: 2
hores seran dedicades a Science , 1 hora a Càlcul, 1 hora a dictats i
redaccions en català i 1 hora a dictats i redaccions en castellà.
-
Projecte Interdisciplinari: Les etapes de
la història: Els Romans.
-
Avaluació diagnòstica: Al llarg del
curs de 3r, es prepararà els alumnes per a la prova d’avaluació diagnòstica que
se’ls passarà durant el segon trimestre. Aquesta prova permet avaluar
l’assoliment de la competència comunicativa lingüística (catalana i castellana)
i de la competència matemàtica.
CONTROLS
-
Els controls que facin els nens/es a l’escola es
lliuraran als pares per tal que puguin revisar-los.
-
Els controls es tornaran signats al professor/a, el
pròxim dia que toqui la matèria de la prova realitzada.
-
Fitxes de repàs com a guia d’estudi.
REPÀS PELS EXÀMENS
-
La mestra farà fotocòpies del repàs de cada tema de les
assignatures de català, castellà, matemàtiques i coneixement del medi.
-
Les entregarà a cada nen/a perquè les faci a casa amb
ajuda. Es tracta d’una guia per ensenyar-los i ajudar-los a estudiar.
-
Cada nen/a les ha d’entregar fetes i signades pels pares
el mateix dia de l’examen.
Altres
recomanacions, orientacions i consells
-
La puntualitat és una virtut que s’ha de fomentar des de
ben petits, convertint-la en un hàbit. Una persona impuntual per costum és
signe de falta de responsabilitat.
-
Les faltes d’assistència a classe han d’estar
justificades via agenda. Cal que els pares avisin per telèfon a l’escola si un
nen ha de faltar. També si ha de sortir abans i per quin motiu. En cas de faltar
durant un dia o més caldrà omplir i retornar el paper de “justificació
d’absència” que facilitarà el tutor.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada