REUNIÓ D’INICI
DE CURS 2016-2017 3r
CURS DE PRIMÀRIA
Els nens/es han
començat un nou curs i ja es troben a Cicle Mitjà de Primària. Nous reptes els
esperen i tot un camí ple d’il·lusions i esforços, sempre conduïts de la mà de
tot l’equip docent que forma part de l’escola.
Mestres que
imparteixen classe a 3r de Primària:
La tutora Laura Gómez imparteix la majoria de les àrees
del curs: Llengua Catalana, Llengua Anglesa, Matemàtiques, Plàstica, Valors i
Tutoria. Així, també tindran altres mestres segons les matèries:
Llengua Castellana: Pepi Martín
Coneixement del Medi: Pilar Fajardo
Música: Pilar Fajardo
Educació Física: Oriol Garcia
Science: Silvia Escalero
Complementària de càlcul: Laura Magan
Complementària de Dictats, Redaccions i Comprensió
lectora: Laura Magan
Biblioteca: Pepi Martín
Reforç: Marta Millán i Pepi Martín
OBJECTIUS QUE ES
PRETENEN ASSOLIR AL LLARG DEL CURS
Els objectius estan relacionats directament amb les
competències bàsiques que ha d’adquirir l’alumne/a al cicle mitjà de primària:
Creació d’hàbits
Ha d’esdevenir una persona autònoma
Saber escoltar els altres
Ser atent i educat amb mestres i companys/es
Fer un bon ús de l’agenda escolar
Acabar la feina proposada
Mostrar interès per les diferents àrees
Gust pel treball
i la responsabilitat
Ha de ser capaç de preparar la motxilla ell mateix
Portar tot el material necessari
Utilitzar correctament les llibretes corresponents a les
diferents àrees
Presentar de manera polida i ordenada la feina
Portar al dia el quadern lector
MATERIAL
-
Carpessà amb dues o quatre anelles i
fundes de plàstic (una per àrea). Cal posar una etiqueta identificativa a cada
plàstic. Romandrà a l’aula.
-
Carpeta senzilla. Conté fitxes. CLASSE/CASA,
va i torna cada dia.
-
Estoig 1: bolígraf blau (a poder ser,
d’esborrar), llapis, goma, maquineta, regle, llapis de colors. (NO TIPPEX NI
BOLÍGRAFS D’ALTRES COLORS QUE NO SIGUIN BLAUS)
-
Estoig 2 (Romandrà a la classe):
retoladors, tisores i cola en barra.
-
Llibres i llibretes amb les
corresponents portades pintades i enganxades. Cal que les llibretes estiguin
etiquetades amb: nom, cognom, curs i àrea.
-
Motxilla: la fan els alumnes però els
pares han de revisar-les. Revisar l’horari diàriament.
AGENDA
-
És un element bàsic i d’ús diari.
És necessari revisar-la cada dia.
-
IMPORTANT: cal omplir el primer full de
l’agenda amb la informació personal. És de gran importància escriure els
telèfons.
-
Anotacions a l’agenda:
Deures (matèria, pàgina i exercicis). Ex.: Català:pàg. 15 ex.: 2· i 4L
L(fer deures a la llibreta) · (fer deures al llibre)
Comunicats família/tutora: notes
per falta de deures, material, assistència, retards…
-
Els mestres portaran un control dels
deures i s’avisarà en cas que no els facin. Cal signar aquests avisos.
-
ALEXIA: plataforma virtual on quedarà
enregistrat: agenda (deures, controls, sortides…) assistència i comunicats família/tutor.
FEINA
-
Els deures són OBLIGATORIS. En cas que no es portin fets els mestres
posarem una nota a l’agenda als pares que haurà de ser retornada als mestres
signada.
-
Caldrà llegar diàriament uns 10 min, 5
dels quals en veu alta.
-
Els pares cal que revisin la feina que
el nen/a fa cada dia a l’escola, el motivi i l’ajudi. A més, és important
controlar el temps que se li dedica.
-
Abans de fer els deures és recomanable
dedicar un temps a repassar i revisar els continguts que s’han vist d’aquesta
matèria a classe. A més a més cal que es vagi estudiant per portar al dia els
continguts.
-
Els jocs electrònics i la televisió són
els “robatemps” dels estudis dels nens/es. Cal tenir-ne cura i gestionar-li el temps.
CLASSE
-
NORMES DE CLASSE: estan penjades a
l’aula i cadascun dels alumnes té una còpia a la carpeta. Cal respectar-les i
tenir-les presents durant tot el curs.
-
ENCARREGATS I FUNCIONS: delegat,
secretari, encarregat de material, encarregat de la fila i encarregat de
classe.
-
Els alumnes portaran ampolles d’aigua,
mocadors de paper i esmorzar (preferiblement en carmanyola). Els dimecres és EL
DIA DE LA FRUITA, que la poden portar com esmorzar.
-
LAVABOS: a l’hora del pati.
-
BÚSTIA DE SUGGERIMENTS: Es tracta d’una
capsa per recollir notes dels alumnes amb aportacions POSITIVES (felicitacions
a companys/es, millores de classe…) Les notes poden ser anònimes i es
comentaran a les hores de tutoria.
-
EL DIARI DE 3r: Cada dia un nen/a
s’emportarà el diari a casa i escriurà (d’acord amb les normes d’escriptura
d’un diari) els trets més significatius d’aquell dia a l’escola per ell/a. Al
final del trimestre es posarà en comú davant de tot el grup-classe.
MATÈRIES
-
LLENGÜES: produirem textos escrits
(redaccions) seguint un guió i una autoavaluació; així com nombrosos dictats en
les dues llengües. Es donarà molta importància a la lectura i a la comprensió
lectora. Es farà ús del diccionari de català i de castellà. Continuarem
realitzant els 30 min de lectura diaris de 16:30 a 17:00 h.
-
MATEMÀTIQUES: Treballarem la suma,
resta, multiplicació, divisió, resolució de problemes i caldrà agilitzar la
velocitat del càlcul mental. És molt important saber-se perfectament les
taules de multiplicar. Es farà èmfasi en mesura i geometria.
-
CONEIXEMENT DEL MEDI: aprendrem a
seleccionar la informació més important i farem esquemes i resums.
-
ANGLÈS: Es treballaran les 5 skills: reading, listening, writing,
speaking and grammar a través de diferents interaccions. S’introduirà nou vocabulari
el qual s’ha d’aprendre i anar repassant. Es recomana escoltar les cançons a
casa per tal de consolidar el vocabulari i els continguts treballats.
-
EDUCACIÓ FÍSICA: Els alumnes han de
portar el xandall de l’escola, una ampolla d’aigua, una tovalloleta i
impermeable en cas de pluja per poder realitzar les classes els dimecres. Cal
portar-ho en una motxilla petita.
-
MÚSICA: Els nens/es necessitaran una
flauta a partir del 2n trimestre. És important que repassin les partitures
treballades.
-
COMPLEMENTÀRIES: 2 hores seran dedicades a Science , 1 hora a
Càlcul, 1 hora a dictats i redaccions i redaccions en català i l’altre hora a
fer-ho en castellà.
-
Projecte Interdisciplinari: l’Univers
-
Avaluació diagnòstica: Al llarg del curs
de 3r, es prepararà els alumnes per d’avaluació diagnòstica que se’ls passarà a
final de curs. Aquesta prova permet avaluar l’assoliment de la competència
comunicativa lingüística (catalana i castellana) i de la competència matemàtica.
CONTROLS
-
Els controls que facin els nens/es a
l’escola es lliuraran als pares per tal que puguin revisar-los.
-
Els controls es tornaran signats al
professor/a, el pròxim dia que toqui la matèria de la prova realitzada.
-
Fitxes de repàs com a guia d’estudi.
REPÀS PELS EXÀMENS
-
La mestra farà fotocòpies del repàs de
cada tema de les assignatures de català, castellà, matemàtiques i coneixement
del medi.
-
Les entregarà a cada nen/a perquè les
faci a casa amb ajuda. Es tracta d’una guia per ensenyar-los i ajudar-los a
estudiar.
-
Cada nen/a les ha d’entregar fetes i
signades pels pares el mateix dia de l’examen.
Altres
recomanacions, orientacions i consells
-
La puntualitat és una virtut que s’ha de
fomentar des de ben petits, convertint-la en un hàbit. Una persona impuntual
per costum és signe de falta de responsabilitat.
-
Les faltes d’assistència a classe han
d’estar justificades via agenda. Cal que els pares avisin per telèfon a
l’escola si un nen ha de faltar. També si ha de sortir abans i per quin motiu.
En cas de faltar durant un dia o més caldrà omplir i retornar el paper de
“justificació d’absència” que facilitarà el tutor.
-
És important que els alumnes participin
en les excursions i activitats que es desenvoluparan al llarg del curs. Totes
elles tenen una relació amb el currículum corresponent i estan adreçades a les
seves edats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada